Politique de remboursement
RETURER
Följ dessa enkla steg för att göra en retur.- Mejla oss på info@lope.se och berätta varför du vill returnera varan
- Vi meljar dig då en QR-Kod
- Lämna in paketet på ditt närmaste ombud och visa upp QR-koden, de scannar den och skriver ut en returfraktsedel. Vi använder oss av Postnord
När du utnyttjar din ångerrätt står du som konsument för returfrakten. När du använder dig av vår QR-kod dras 49 SEK av i samband med återbetalningen av de produkter som returnerats.
Återbetalning av de returnerade produkterna sker efter att vi mottagit och kontrollerat produkterna, ansvaret för produkten vid returfrakt ligger på konsumenten till vi mottagit varan. Kostnad för frakten kvarstår alltid och återbetalas inte, såvida det inte handlar om att produkten i sig är defekt. Vi har 30 dagars returpolicy, vilket innebär att du har 30 dagar på dig att begära en retur efter att du mottagit din vara. För att vara berättigad till retur måste din vara vara i samma skick som du fick den, oanvänd med etiketter och i originalförpackningen. Om returen godkänns, återbetalas du automatiskt med din ursprungliga betalningsmetod inom 10 arbetsdagar. Kom ihåg att det kan ta lite tid för din bank eller kreditkortsföretag att behandla och bokföra återbetalningen också. Om det har gått mer än 15 arbetsdagar sedan vi godkände din retur, vänligen kontakta oss på info@lope.se.
VILLKOR
Du behöver också kvittot eller köpbeviset. Du kan inte lämna tillbaka underkläder som strumpor eller trosor. För att starta en retur kan du kontakta oss på info@lope.se. Observera att returer debiteras 49 kr och behöver skickas till följande adress: Lope Horse & Stable gear, Idrottsvägen 50, 192 66 Sollentuna. Om din retur accepteras skickar vi dig en QR-Kod samt instruktioner om hur och var du ska skicka ditt paket. Varor som skickas tillbaka till oss utan att först begära retur kommer inte att accepteras. Du kan alltid kontakta oss för eventuell returfråga på info@lope.se. Skador och problem Vänligen kontrollera din beställning vid mottagandet och kontakta oss omedelbart om varan är defekt, skadad eller om du får fel vara, så att vi kan utvärdera problemet och göra det rätt.
BYTEN
Vi hanterar inga byten på vårt lager. Om du önskar göra ett byte ska du returnera produkten/produkterna och sedan placera en ny order i vår webbshop. Om värdet på ordern överstiger 599:- bjuder vi alltid på frakten, du som konsument står för returfrakten.
Följ dessa steg för att göra ett byte
- Mejla oss på info@lope.se och berätta varför du vill göra ett byte
- Vi meljar dig då en QR-Kod
- Lämna in paketet på ditt närmaste ombud och visa upp QR-koden, de scannar den och skriver ut en returfraktsedel. Vi använder oss av Postnord
- Lägg en ny order på den produkten du vill byta till, vi skickar beställningen till dig ASAP!
- Vi betalar tillbaka pengarna för den returnerade produkten minus retur frakten (59 kr) så fort vi har fått tillbaka returen.
Om värdet på ordern överstiger 599:- bjuder vi alltid på frakten, du som konsument står för returfrakten.
FÖR ATT UNDVIKA BYTEN
Vi vill hjälpa dig snabbt & på alla sätt vi kan för att du ska hitta rätt produkt, bäst färg, perfekt passform och passande storlek.
- Gå in på vår storleksguide som finns på varje produktsida, där finnes du utförliga mått tabeller och beskrivningar av plaggets form och strechighet. Dessutom finner du bilder på modeller i lite olika storlekar!
- Om du ändå känner dig osäker kring något i ditt val, kontakta oss på info@lope.se, vi svarar inom en timme!
- Om du vill ha ännu mer utförliga råd och stiltips, skicka bilder och/eller vilket instakonto du har så spanar vi in det och återkommer - We aim to please!!
E-handelns returer av kläder är en riktig miljöbov – upp till 60% av alla internetköp returneras – vi vill vara en del av lösningen till detta problem!
UNDANTAG
Vissa typer av varor kan inte returneras som underkläder eller strumpor. Tyvärr kan vi inte ta emot returer på reavaror eller presentkort, inte heller produkter som man kan äta eller dricka ur av hygienskäl.